reklama

Nikdy som nedovolil, aby škola stála v ceste môjmu vzdelaniu.

V časoch kedy sa slávny spisovateľ Mark Twain vyjadril touto vetou ešte ani nevidel akú nadčasovú hodnotu bude mať jeho motto. Obzvlášť v rozvinutých krajinách, kde jednoducho ľuďom, ktorí chcú byť úspešní už zaručene nestačia základné poznatky a vzdelanie získané na ktorejkoľvek strednej, či vysokej škole.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (7)

Som presvedčený, že nasledujúce riadky sú univerzálne platné pre väčšinu rozvinutých krajín sveta, ale skúsim sa orientovať na slovenskú situáciu a realitu, ktorej denne čelím(e).

Začnime požiadavkami trhu. Na začínajúceho podnikateľa aj zamestnanca si pripravujú hodnotiace normy zamestnávatelia aj potenciálni partneri - niekoľkoročne skúšaní, znalí situácie a vlastných potrieb, ktoré samozrejme požadujú pokryť. Ak toho nie ste schopní – ďakujeme, určite sa Vám ozveme.. J

Čo to vlastne znamená spĺňať tieto normy? V prípade, že nie ste známi niektorého zamestnanca z HR oddelenia, nebodaj člena výkonnej rady, Vaše získané vysokoškolské vzdelanie, jeden jazyk a part-time brigáda v kaviarni, reštaurácii, či na jahodách v Taliansku Vám stačiť na dobrú pozíciu určite nebude.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Povedané veľmi kriticky, slovenské školstvo, hlavne to vysokoškolské je v úbohom stave, do ktorého sa dostalo „vďaka“ zmene systému s rovnakými ľuďmi a rýchlemu pokroku, kde už zajtrajšie informácie sú nevyhnutnou súčasťou dnešného úspechu na trhu. HR recruiteri a potenciálni biznis partneri o tom vedia a preto hľadajú tých „lepších“, ktorí sa dokážu predať, majú už nejaké skúsenosti, referencie, viac jazykov, dodatočné vzdelanie, zahraničné univerzity a iné „pro-aktivity“, ktoré dokázali získať svojou odvahou, chuťou a vlastnou iniciatívou, keď sa im ich alma-mater málila.

Poviete si: „To je síce pekné mudrlant, ale ako mám k skúsenostiam prísť, keď som ešte len študent?“ Ja to poviem teraz veľmi alibisticky, ale pravdivo: Len tí, ktorí to dokážu sami, majú najlepší štart a potenciál byť úspešní na dnešnom veľmi rýchlo sa meniacom trhu. Je potrebné nedovoliť škole, aby som sa zakuklil a zavalil „len“ v pravidelnom príleve „out of date“ informácií, skúšok, nezmyselných nárokov a demotivačných prístupov. Bájne slovíčko „proaktivita“ tu nadobúda svoj zmysel. Pohľad z perspektívy do budúcnosti, dodatočné zdroje, literatúra a prehlbovanie poznatkov, vyhľadávanie príležitostí, aktívne počúvanie a to všetko s jediným cieľom: Získať potrebné vzdelanie a neustále ho prehlbovať v oblastiach o ktoré sa zaujímam a v ktorých chcem svoju kariéru budovať a samozrejme ideálne aj byť úspešný.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Obdivujem a ďakujem starším a skúseným podnikateľom, manažérom, kvalitným profesorom, ktorí mi pomohli otvoriť oči, keď som to potreboval a začal naozaj získavať svoje vzdelanie. Po skončení hodín a prednášok (často aj počas) robiť to čo ma baví, rozvíjať sa v tom a pracovať na sebe. Kvôli svojim záujmom a vzdelaniu som dokonca stratil jeden rok štúdia, prestúpil na inú univerzitu, stratil som iné časti študentského života v podobe voľného času, spoločných akcií, zábavy, pravidelného športovania, oddychu, ale aj úsmevu na tvári.

Napriek tomu som dnes zatiaľ maximálne spokojný a hlavne: nemusím mať rád to, čo robím. Ja robím to, čo mám naozaj rád.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Možno predbieham, keďže mám 23 rokov, ešte ma čaká doštudovanie externého štúdia FMUK a následne dúfam aj s veľkým záujmom a očakávaním MBA v zahraničí. Každopádne viem a som na to hrdý, že som nikdy nedovolil a ani nedovolím, aby škola stále v ceste môjmu vzdelaniu.

Lukáš Dzuroška

Lukáš Dzuroška

Bloger 
  • Počet článkov:  1
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som proaktivny, ambiciozny mlady clovek, ktory necaka na prilezitosti a svoje stastie, ale snazi sa ich vyhladavat. Pracujem ako zastupca CEE managera v medzinarodnej bankovej asociacii Efma so sidlom v Parizi, popri tom studujem externe magisterske studium na Fakulte Managementu UK v Bratislave a som alumnus globalnej studentskej organizacie AIESEC. Som poloaktivny sportovec a snazim sa zit vyrovnany kazdodenny zivot s kritickym, ale pozitivnym pohladom na svet. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Adam Valček

Adam Valček

14 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Iveta Rall

Iveta Rall

88 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

75 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu